Lipiec

W Tuliszkowie powstała nowa siłownia zewnętrzna i infrastruktura rekreacyjna, z której mogą również korzystać osoby z niepełnosprawnościami.

Z radością informujemy, że zakończono realizację inwestycji współfinansowanej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 

W ramach zadania  Zagospodarowanie skweru przy ul. Jana Pawła II w Tuliszkowie – etap II  dostarczono i zamontowano nowoczesne urządzenia siłowni zewnętrznej oraz gier chodnikowych, które stanowią doskonałe uzupełnienie naszej lokalnej infrastruktury rekreacyjnej. Ponadto, wykonana została nawierzchnia z kostki brukowej i trawiastej oraz obrzeża, co przyczyniło się do estetycznego i funkcjonalnego zagospodarowania przestrzeni.

Celem inwestycji było stworzenie miejsca sprzyjającego aktywnemu wypoczynkowi i integracji mieszkańców. Dzięki nowym urządzeniom, zarówno dzieci, jak i dorośli mogą korzystać z bezpiecznego i przyjaznego środowiska do ćwiczeń na świeżym powietrzu.

Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców do korzystania z nowo powstałej infrastruktury i cieszenia się z efektów wspólnych działań na rzecz rozwoju naszej gminy.


💲 Kwota dofinansowania wyniosła 102 380 zł. 


💲Wartość inwestycji to kwota: 274 307,81 zł.

  • utwardzenie kostką brukowąDSC_0633
  • siłownia zewnętrznaDSC_0641
  • gry chodnikoweDSC_0642
  • plac zabaw i siłownia zewnętrznaDSC_0648
  • gra chodnikowaDSC_0643

Filmy instruktażowe z zakresu pierwszej pomocy.

Szanowni Mieszkańcy,

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych postanowiła zaprezentować serię filmów instruktażowych z zakresu pierwszej pomocy.

Wakacje to czas relaksu, wypoczynku i licznych wyjazdów, ale także okres, w którym zwiększa się ryzyko różnych urazów i wypadków. Dlatego pragniemy, aby każdy z Was był przygotowany na sytuacje, które mogą wymagać szybkiej i skutecznej reakcji. Wiedza z zakresu pierwszej pomocy może uratować życie i zdrowie naszych bliskich oraz innych osób, które mogą potrzebować wsparcia w nagłych przypadkach.

Nasze filmy mają na celu przypomnienie podstawowych zasad udzielania pomocy oraz zaprezentowanie praktycznych umiejętności, które mogą okazać się nieocenione w sytuacjach kryzysowych. Zachęcamy wszystkich mieszkańców do zapoznania się z tymi materiałami, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo innych podczas letnich przygód.

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i życzymy bezpiecznych, spokojnych wakacji.

Informacja dla mieszkańców.

Drodzy Mieszkańcy.

Informujemy, że z uwagi na utrzymujące się upały 

Wyróżnienie dla Państwa Radzimskich ze Smaszewa.

Burmistrz Gminy i Miasta Tuliszków Ewelina Piwońska - Kubiak złożyła serdeczne gratulacje Państwu Natalii i Tomaszowi Radzimskim, którzy otrzymali wyróżnienie w XXI Ogólnokrajowym Konkursie „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne” organizowanym przez KRUS.

Celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych. O miano najbezpieczniejszego gospodarstwa rolnego w etapie regionalnym konkursu rywalizowało 10 gospodarstw.

Państwo Radzimscy ze Smaszewa otrzymali wyróżnienie, co świadczy o zaangażowaniu w dbałość o bezpieczeństwo w pracy na roli oraz o wysokim standardzie, jaki udało się osiągnąć w tym zakresie.

Gratulując sukcesu, pani burmistrz powiedziała, że jest przekonana, że osiągnięcie Państwa Natalii i Tomasza Radzimskich stanowi inspirację dla innych rolników, pokazując, że troska o bezpieczeństwo i higienę pracy może iść w parze z efektywnym i nowoczesnym prowadzeniem gospodarstwa.

  • wreczenie gratulacjiIMG-20240716-WA0000
  • wreczenie gratulacjiIIMG-20240716-WA0001

Nieodpłatna pomoc prawna.

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA, NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE
NA TERENIE POWIATU TURECKIEGO W 2024 ROKU

PUNKT NR 1 – NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA

obsługiwany przez radców prawnych i adwokatów wyznaczonych odpowiednio przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Poznaniu oraz Okręgową Radę Adwokacką w Poznaniu funkcjonuje w poniżej wymienionej lokalizacji:

Urząd Gminy w Turku, ul. Ogrodowa 4, 62-700 Turek
Powiatowy Urząd Pracy w Turku, ul. Komunalna 6, 62-700 Turek
 

PUNKT NR 2 – NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
obsługiwany przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Wsparcie, Informacja, Rozwój” z siedzibą w Górze funkcjonuje w poniżej wymienionych lokalizacjach: 

Urząd Gminy w Malanowie, ul. Turecka 16, 62-709 Malanów
Urząd Miejski w Dobrej, Plac Wojska Polskiego 10, 62-730 Dobra
Urząd Gminy w Kawęczynie, Kawęczyn 48, 62-704 Kawęczyn


PUNKT NR 3 – NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE
obsługiwany przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Wsparcie, Informacja, Rozwój” z siedzibą w Górze funkcjonuje w poniżej wymienionych lokalizacjach:

Urząd Gminy i Miasta w Tuliszkowie, Plac Powstańców Styczniowych 1863 r. 1, 62-740 Tuliszków
Urząd Gminy w Przykonie, ul. Szkolna 7, 62-731 Przykona
Urząd Gminy w Brudzewie, ul. Turkowska 29, 62-720 Brudzew

Uprawnieni
Nieodpłatna pomoc prawna lub nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej i która złoży stosowne oświadczenie. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Rejestracja wizyt
Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Tureckiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizy telefonicznie pod nr tel. 63 222 33 03 od poniedziałku do piatku w godz. 7.30-15.30  lub poprzez pocztę elektroniczną: npp@turek.starostwo.gov.pl lub za pomocą systemu teleinformatycznego Ministerstwa Sprawiedliwości pod adresem https://zapisy-np.ms.gov.pl/

Z ważnych powodów dopuszcza się ustalenie innej kolejności udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Kobietom w ciąży udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się poza kolejnością.


Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie.
Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość tj. przez telefon, Internet, poprzez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania albo w innym miejscu wyposażonym w sprzęt ułatwiający komunikację lub z dostępem do tłumacza języka migowego.
Osoby, które zgłoszą uzasadnioną potrzebę komunikacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego składają staroście, w formie papierowej lub elektronicznej, oświadczenie, że nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych tej osobie środków porozumiewania się na odległość. Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, po otrzymaniu od starosty drogą elektroniczną oświadczenia i danych kontaktowych osoby uprawnionej, porozumiewa się z nią w umówionym terminie.

OPINIE
Osoba uprawniona może wyrazić opinię o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim na specjalnym druku udostępnionym przez osobę udzielającą porady – Karta Pomocy część B, opatrzoną pieczęcią Starostwa Powiatowego w Turku. Po wypełnieniu druku osoba uprawniona umieszcza go w urnie znajdującej się w punkcie świadczenia nieodpłatnej pomocy.

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA                                       

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,
wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,
przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
nieodpłatną mediację lub,
sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia działalności.

NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady.  Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach.
W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych.
W ramach poradnictwa obywatelskiego może być również świadczona nieodpłatna mediacja.

NIEODPŁATNA MEDIACJA

Mediacja jest metodą rozwiązywania konfliktów, w której uczestnicy poszukują najlepszych dla siebie rozwiązań. Osoba prowadząca mediację wspiera strony w znalezieniu przez nie satysfakcjonującego porozumienia. Mediacja jest dobrowolna i poufna.
Mediacje prowadzi mediator, czyli osoba profesjonalnie przygotowana do rozwiązywania sporów, która jest niezależna, bezstronna wobec uczestników i neutralna wobec przedmiotu sporu.
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona w sprawach małżeńskich, rodzinnych, sąsiedzkich, konsumenckich i w innych kwestiach spornych, w tym również w sprawach toczących się już na drodze sądowej, o ile sąd nie skierował jeszcze sprawy do mediacji sądowej.

Usługa może obejmować również:

rozmowę informacyjną o możliwościach wykorzystania polubownych metod rozwiązywania sporów.
przygotowanie projektu umowy o mediacje lub wniosku o mediacje, który osoba inicjująca mediację wystosuje do drugiej strony sporu.
Nieodpłatna mediacja nie może być prowadzona w sprawach formalnie skierowanych do mediacji (przez sąd albo inny organ), a także w sprawach, gdzie zachodzi podejrzenie przemocy w relacji stron.

Uprawniona do zainicjowania takiej darmowej mediacji jest każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie w tej sprawie. Druga strona sporu, zapraszana do mediacji przez osobę uprawnioną, nie musi spełniać tych warunków.
Może to być także osoba prawna np.  firma, instytucja, spółdzielnia, wspólnota mieszkaniowa.

  • plakat pomoc prawnaPLAKAT NPP

Zawiadomienie o VII Sesji Rady Miejskiej.

Biuro Rady Miejskiej w Tuliszkowie informuje, że w dniu  26 lipca 2024 r. o godz. 14:00 w sali nr 25 Urzędu GiM w Tuliszkowie odbędzie się VII sesja Rady Miejskiej   w Tuliszkowie, z następującym porządkiem obrad: 

1.       Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.       Przedstawienie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokołu z obrad IV sesji Rady Miejskiej.

4.       Przyjęcie protokołu z obrad V nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej.

5.       Przyjęcie protokołu z obrad VI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej.

6.       Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej GiM Tuliszków na 2024 r.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie zmiany WPF GiM w Tuliszkowie 2024-2027.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie poboru podatków rolnego, leśnego i od nieruchomości w drodze inkasa oraz ustalenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.

10. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli przejęcia na własność przez Gminę i Miasto Tuliszków od Skarbu Państwa – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad nieruchomości stanowiących drogi o znaczeniu lokalnym wybudowanych/rozbudowanych w ramach inwestycji pn.: „Budowa obwodnicy miejscowości Grzymiszew w ciągu drogi krajowej nr 72”

11.   Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie do realizacji przez Gminę i Miasto Tuliszków od Powiatu Tureckiego prowadzenia zadań publicznych  w zakresie zimowego utrzymania dróg i ulic powiatowych w gminie Tuliszków w sezonie zimowym 2024/2025 oraz w zakresie wykonywania prac porządkowych w roku 2025.

12.    Podjęcie uchwały w sprawie diety oraz zwrotu kosztów podróży służbowych radnego Rady Miejskiej w Tuliszkowie.

13. Podjęcie uchwały w sprawie diety przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej Gminy i Miasta Tuliszków.

14.    Podjęcie uchwały w sprawie wskazania wstępnego miejsca lokalizacji przystanku komunikacyjnego w pasie drogi powiatowej nr 4479P Tuliszków – Tarnowa - Władysławów  w miejscowości Tarnowa gmina Tuliszków.

15. Podjęcie uchwały w sprawie Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym  dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Tuliszków.

16.   Interpelacje i zapytania radnych.

17.   Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

18.   Wolne wnioski i informacje.

19.   Zamknięcie obrad VII sesji Rady Miejskiej.

 

Link do sesji na żywo: https://tuliszkow.posiedzenia.pl/?

 

Projekty uchwałhttps://bip.tuliszkow.pl/kategorie/11-projekty-uchwal-rady-miejskiej/artykuly/1094-projekty-uchwal-na-vii-sesje-rady-miejskiej?lang=PL 

Zawiadomienie o VII Sesji Rady Miejskiej w Tuliszkowie

Podróże z klasą- informacja o projekcie.

Przedmiotem przedsięwzięcia jest wsparcie organów prowadzących publiczne i niepubliczne szkoły dla dzieci i młodzieży w realizacji zadania obejmującego  przygotowanie i przeprowadzenie w trakcie roku szkolnego wycieczek szkolnych. Celem przedsięwzięcia jest uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania tradycji, kultury oraz osiągnięć polskiej nauki. Przedsięwzięcie ma wspomóc realizację podstaw programowych kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, a także urozmaicić zajęcia edukacyjne, dzięki czemu nauka nabierze praktycznego wymiaru. 

W dniu 19 czerwca 2024r. rozpoczął się nabór wniosków w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji pod nazwą „Podróże z klasą”.  Ze szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina i Miasto Tuliszków wpłynęło 13 wniosków, z czego udało się złożyć zaledwie dwa wnioski ze Szkoły Podstawowej im. Powstańców 1863r. w Tuliszkowie na kwotę 70 000,00 złotych,  ze względu na zablokowanie systemu po 12 minutach w wyniku wyczerpania środków finansowych.

Złożone wnioski  zostały pozytywnie rozpatrzone, w związku z tym uczniowie wyjadą w terminie 02.09-13.12.2024r.  na następujące wycieczki:
1. Wycieczka 3-dniowa dla 40 uczniów klas IV-VI. 
Uczniowie odwiedzą następujące punkty: Centrum nauki Leonardo da Vinci, Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, Muzeum Wsi Kieleckiej W Tokarnii– dofinansowanie 30 000,00 złotych.
2. Wycieczka 4-dniowa dla 40 uczniów klas IV-VI. 
Uczniowie odwiedzą następujące punkty: Muzeum Porcelany w Wałbrzychu, Centrum Kultury i Sztuki Stara Kopalnia, Muzeum Dawnego Kupiectwa w Świdnicy, Muzeum Gross-Rosen w Rogoźnicy. Niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady (1940-1945), Zamek Książ– dofinansowanie 30 000,00 złotych.

Łączna kwota środków przyznanych Gminie Tuliszków przez Ministra Edukacji na realizację zadania w postaci dotacji celowej wynosi: 70 000,00 zł.

  • data: 2024-07-22
  • logotyplogotypy

Zwrot podatku akcyzowego- informacja.

W terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. odbędzie się nabór wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Wnioski przyjmowane będą w godz. 7.30 do 14.30.

Do wniosku rolnicy, którzy posiadają zwierzęta załączają informacje z ARiMR  o dużych jednostkach przeliczeniowych zwierząt i faktury VAT stanowiąc dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2024r. do 31 lipca 2024r.

Z uwagi na fakt, że nie ma możliwości dołączenia do wniosku o zwrot podatku akcyzowego faktur z miesiąca sierpnia, zwracamy się z prośbą o składanie wniosków na początku naboru, aby zniwelować tworzące się kolejki na koniec miesiąca.

 

  • data: 2024-07-22

Informacje na temat Bonu Energetycznego.

Osoby uprawnione
Bon Energetyczny przysługuje:
•    Osobom posiadającym obywatelstwo polskie mającym miejsce zamieszkania 
i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
•    Cudzoziemcom mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 
o    na podstawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego 
w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d lub w art. 186 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, lub w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej,
o    w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub zgody na pobyt tolerowany – w formie schronienia, posiłku, niezbędnego ubrania oraz zasiłku celowego;
o    mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej oraz członkom ich rodzin w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin, posiadającym prawo pobytu lub prawo stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
jeżeli:
•    dochód w gospodarstwom jednoosobowym nie przekracza netto kwoty 2500 zł miesięcznie;
•    dochód w gospodarstwom wieloosobowym nie przekracza kwoty netto 1700 zł miesięcznie.
Dochód obliczany jest na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Bon Energetyczny będzie przysługiwał również w przypadku przekroczenia dochodu. W takiej sytuacji należny bon będzie umniejszony o kwotę przekroczenia dochodu. Nie wypłaca się bonu, jeżeli jego wysokość po zastosowaniu powyższej zasady byłaby niższa niż 20 zł.
•    Gospodarstwo domowe jednoosobowe – tworzy osoba fizyczna (osoba składająca wniosek 
o Bon Energetyczny) samotnie zamieszkująca i gospodarująca.
•    Gospodarstwo domowe wieloosobowe – tworzy osoba fizyczna (osoba składająca wniosek 
o Bon Energetyczny) oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające 
w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.
Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego jest ustalana na dzień złożenia wniosku 
o wypłatę Bonu Energetycznego.
Dochód obliczany jest z roku 2023. Informacje o dochodzie opodatkowanym pobierane są elektroniczne przez organ rozpatrujący wniosek. Natomiast informacje o dochodzie nieopodatkowanym należy uwzględnić w formularzu wniosku. Ponadto osoby posiadające gospodarstwo rolne prosi się o przedłożenie nakazu płatniczego podatku rolnego za 2023 rok. 


Wymagane dokumenty
•    wniosek o Bon energetyczny,
•    informacje przedstawione we wniosku składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”,
•    zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych wart. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczące każdego członka rodziny,
•    inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków będących przedmiotem wniosku.

Terminy wnioskowania o Bon Energetyczny oraz jego wysokość
Wniosek o Bon Energetyczny można złożyć od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. Wniosek złożony po tym terminie pozostawia się bez rozpoznania. Wniosek można złożyć papierowo, elektronicznie za pomocą profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego.

Sposób załatwienia
•    Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do Bonu Energetycznego kończy się wydaniem informacji o przyznaniu świadczenia lub w przypadku odmowy przyznania świadczenia – decyzją administracyjną w terminie 60 dni od dnia prawidłowo złożonego wniosku.
•    W przypadku złożenia nieprawidłowo wypełnionego wniosku podmiot wzywa pisemnie osobę ubiegającą się do poprawienia lub uzupełnienia wniosku w terminie 
14 dni od dnia otrzymania wezwania. Niezastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
•    W przypadku, gdy osoba złoży wniosek bez wymaganych dokumentów, podmiot realizujący przyjmuje wniosek i wyznacza termin nie krótszy niż 14 dni i nie dłuższy niż 30 dni na uzupełnienie brakujących dokumentów. Niezastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.


Jeżeli chcą Państwo:
•    otrzymać informację na temat Bonu Energetycznego;
•    otrzymać wniosek o Bon Energetyczny;
•    złożyć wniosek o Bon Energetyczny
proszę zgłosić się do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tuliszkowie, 
Plac Powstańców Styczniowych 5.
Informacje udzielane są także drogą telefoniczną pod numerem 63 2793 397.
Bon Energetyczny nie przysługuje, jeżeli:
•    zostało przekroczone kryterium dochodowe;
•    wniosek został złożony po 30 września 2024 roku,
•    obywatel Rzeczypospolitej Polskiej nie zamieszkuje i nie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
•    cudzoziemiec nie posiada odpowiednich dokumentów potwierdzających jego pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Rozpatrzenie wniosku o Bon Energetyczny nie podlega żadnym opłatom.

Tryb odwoławczy
Wnioskodawca może jednorazowo wystąpić do Burmistrza Gminy i Miasta Tuliszków za pośrednictwem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tuliszkowie o korektę wysokości przyznanego bonu energetycznego w terminie14 dni od otrzymania tego bonu. Od decyzji w sprawie bonu energetycznego przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie wnosi się 
za pośrednictwem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tuliszkowie, 

Życzenia z okazji Święta Policji.

Z okazji  ŚWIĘTA POLICJI składamy serdeczne życzenia wszystkim funkcjonariuszom i pracownikom Policji.

Dziękujemy  za Waszą codzienną służbę, pełną poświęcenia, odwagi i profesjonalizmu. 

Dziękujemy za troskę  o bezpieczeństwo mieszkańców naszej małej ojczyzny i nieustanną gotowość 
do niesienia pomocy.

Życzymy Wam zdrowia, które jest niezbędne do wykonywania trudnych i wymagających zadań, a także wytrwałości i determinacji w pokonywaniu wszelkich wyzwań.

Niech Wasza praca będzie źródłem satysfakcji i dumy i  przyczynia się do wzrostu społecznego zaufania.

  • życzenia z okazji święta Policji 2024
  • 249104

Uruchomienie syren alarmowych.

KOMUNIKAT

SZEFA OBRONY CYWILNEJ

GMINY I MIASTA TULISZKÓW

 

 Informuję, że zgodnie z § 9 ust. 4 i 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 lutego 2024 r. „w sprawie systemów wykrywania skażeń i powiadamiania o ich wystąpieniu oraz właściwości organów w tych sprawach” oraz zarządzeniem Nr 61/2010 z dnia 9 września 2010 r. w sprawie przygotowania i zapewnienia działania gminnego systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania w Gminie i Mieście Tuliszków, w dniu 1 sierpnia 2024 r. o godz. 17.00 uruchomione zostaną syreny alarmowe dźwiękiem ciągłym, trwającym jedną minutę. Celem głośnej próby syren jest upamiętnienie wybuchu Powstania Warszawskiego.

 

Szef Obrony Cywilnej

Gminy i Miasta Tuliszków

/-/ Ewelina Piwońska - Kubiak