Przejście do sekcji:
Ułatwienia dostępu
Ważne linki
Informacja dotycząca szacowania szkód powstałych w wyniku tegorocznej suszy.
ZGŁOSZENIE SZKÓD POWSTAŁYCH W UPRAWACH W WYNIKU SUSZY
W związku ze zmianami Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczącymi szacowania szkód powstałych w wyniku tegorocznej suszy, Burmistrz Gminy i Miasta Tuliszków informuje:
▪ Podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę jest złożenie wniosku przez producenta rolnego za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”.
▪ W przypadku gdy rolnik chciałby, aby dodatkowo szacowania szkód dokonała również Komisja poprzez lustrację na miejscu, konieczne jest zgłoszenie tego faktu do Komisji działającej na terenie Gminy i Miasta Tuliszków w terminie umożliwiającym dokonania oszacowania, tj. nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy lub jej likwidacji.
Uwaga! Warunkiem otrzymania pomocy w związku ze stratami w uprawach rolnych spowodowanych suszą jest zgłoszenie szkody przez aplikację „zgłoś szkodę rolniczą”. Komisja nie sporządza protokołu z szacowania strat, a jedynie raport z wizji w gospodarstwie rolnym.
Raport ten jest dokumentem dobrowolnym i sporządzanym na papierowy wniosek. Raport nie zastępuje zgłoszenia szkody i nie zwalnia rolnika z konieczności złożenia elektronicznego wniosku przez aplikację suszową.
Wypełnione wnioski (wzór w załączeniu) należy składać w Urzędzie Gminy i Miasta w Tuliszkowie do dnia 04.08.2023r. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- KURENDA 2023_p.pdf (PDF) 196.67kB
- Wniosek do komisji.pdf (PDF) 272.46kB